صفحة 8 من 31 الأولىالأولى ... 23456789101112131418 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 106 إلى 120 من 462
    الصورة الرمزية science
    science غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي رد: روسي حول 50 ألف إلى من 500 ألف دولار نص مليون في 6 شهور تعالوا نكتشف السر ؟؟

تم وضع الاوامر اليوم والرينج 500 بيب فوق و500بيب تحت

فقط الان اجرب الخساره العائمه بالموضوع واعتقد مسافه 10 بيب اذا لم تضرب مرتين عقدين معاكسين بمعنى اخذت شراء ولم تاخذ البيع سيكون50 بيب ربح مباشر بدون عقد له خساره عائمه وهنا اساس الفكره اضافه الى الرينج الذي سيحدث على العموم الطريقه لازم الشخص يجربها اسبوع بحساب خفيف وعقود خفيفه على يتفاعل معها

واعتقد وضع امر بصوره مباشره بعد تحقق الهدف امر ضروري جدا بالطريقه لان لاحظنا هناك منطقه ضربت بها هدفين لنفس نقطه البيع والشراء

طرق الهدج جميله ولكن يلزمها هدوء وعمل متواصل لفلتره الفكره او الافكار بصوره عامه
    عموما لنجرب ونشاهد هل مثلا بالامكان اغلاق الصفقات جميعا بتحقق الربح اخر اليوم ووضع اوامر مره اخرى بنفس المناطق لنتابع ونشاهد

بالتوفيق للجميع
    آخر تعديل بواسطة science ، 25-05-2010 الساعة 05:32 AM

الصورة الرمزية kilioo
    kilioo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: روسي حول 50 ألف إلى من 500 ألف دولار نص مليون في 6 شهور تعالوا نكتشف السر ؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jamal ca مشاهدة المشاركة
    عزبزي
    ممكن لو سمحت توضيح هذه النقطة مشكورا بعد اذن صاحب الموضوع
    طيب السعر مش صاعد على طول وهايجى وقت وينزل اول مايتزل 50 نقطه يخبط فى الامر المعلق بيع ويتفعل امر البيع يبقى قى عندى امر شراء شغال ومحقق خساير سيبه وما تجيش جنبه ..... كمان فى عندى امر بيع شغال العقد ده بقى ها نسيبه من غير تحديد نسبه الربح يعنى ها نعدله ونسيبه مفتوح ولما يزيد عن ال50 نقطة ها نعمل له وقف خساره تحت سعر الدخول ب50 نقطة ( لان العقد بيع اما لو كان شراء يكون فوق سعر الدخول ب 50 نقطه ) ليه لانك ما تضمنش السعر رايح فين ممكن يكون النزول مدوى وانت عندك عقد شراء مفتوح محقق خساير ولو انت خليت العقد محدد فى الربح على 50 نقطه ها يغلق بعد ال 50 نقطة ويبقى كل عقود البيع اللى طالعه مش مكفيه لتغطيه خسائر عقد الشراء لان السبريد ها يعمل معاك فرق خساره كبير

مع تقديري
    مرحبا اخى جمال
    بدايه اعتذر عن عدم الرد على الرسالة بالخاص لان عدد مشاركاتى لا تسمح لى بارسال رسائل على الخاص
    الموضوع بسيط
    احنا بعد ما اخدنا امر معلق شراء وامر معلق بيع
    اكيد ها يتفعل احد الامرين مثلا تفعل الشراء .. ها نفرض ان السعر ارتد لنقطة دخول امر البيع وتفعل امر البيع
    بقى فى عندنا عقدين واحد شراء وواحد بيع .. احنا مش عارفين السعر ها يروح لفين فوق ولا تحت .. يبقى فى الحالة دى نلغى تحديد الربح من الامرين الشراء والبيع ( خلى بالك من العقدين .. فى المشاركة اخطأت سهوا وقلت عقد واحد ..) لان زى ما ها يكون عندنا عقد رابح ها يكون فى عقد خاسر وهنا احنا عاوزين نحافظ على المكسب يبقى نستنى ونشوف السعر رايح فين وده ها يظهر بعد فترة هنا وحتى تتضح لنا رؤية اتجاه السعر ها نشوف اى العقدين محقق مكسب وعدى الخمسين نقطة العقد ده الكسبان ها نحدده بوقف الخساير لو كان عقد الشراء يبقى نحدد وقف الخساير فوق نقطة الدخول ب 50 نقطه ولو كان بيع يبقى تحت نقطة الدخول ب 50 نقطه وده ها يفيد بايه .. لو السعر مذبذب ها يرتد تانى اخدت ال50 نقطة وارجع احدد ارباح العقد الاول ب50 نقطه كما كانت.. لو استمر السعر فى اتجاهه يبقى انا حافظت على رأس مالى وممكن حاجة من اتنين اما ان اغلق العقدين معا بعد 200 او 300 نقطة وفى الحاله دى انا لم اخسر لان فى اكتر من عقد كانوا فى اتجاه السعر انا كسبت فيهم .. اما ان انتظر الى ان يعود السعر الى ما كان عليه حتى ولو بعد حين وهاخد مكسبى فى العقدين
    طيب لو انا تركت العقود كما هى ولم الغى تحديد الربح ايه اللى ها يحصل
    حسب المثال ان عقد الشراء خسر 50 نقطة مع السبريد فرضا 3 نقاط يعنى 53 نقطة عقد البيع ربح 50 نقطة اغلق عقد البيع مكسب 50 اجمالى الخسارة 56 ( 3 فرق اسبريد الشراء ، 3 للبيع ) ودخل عقد بيع جديد سيبدأ فى جنى الارباح بعد فرق السبريد ( 3 ) اغلق عقد البيع على ربح 50 يبقى اجمالى المكسب 100 نقطة اجمالى الخسائر 109 نقطة وهكذا ستجد ان هناك عقود تغلق على ربح ومع ذلك ستجد الخسارة تزيد ( وستلاحظ هذه الخسارة من الهامش المتاح عمال يقل مع كل مكسب ) بسبب عقد واحد مفتوح تخيل لو اصبحوا عقدين او تلاته وده وارد لان الطريقة تتطلب اوامر بصفة مستمرة قد تتفعل ولكن لا تصل الى الهدف
    لكن فى حاجة مهمه فى الطريقة دى .. انها ممله جدا وتتطلب وجودك امام الشاشة باستمرار ده غير ان ممكن تلاقى يوم السعر مش بيتحرك الا بالعافيه والربح يكون بطئ وقليل .. لكن مع ذلك احيان يكون الربح فيها سريع جدا .. وافضل حاجة فى الطريقة دى انها تنفع مع وقت الاخبار قوى .. بالاضافة انه لا يهم السعر طلع او نزل لان فى الحالتين كسبان
    ارجو ان تكون الصورة وضحت
    وتحت امرك فى اى سؤال
    آخر تعديل بواسطة kilioo ، 25-05-2010 الساعة 10:27 AM

الصورة الرمزية science
    science غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kilioo مشاهدة المشاركة
    مرحبا اخى جمال
    بدايه اعتذر عن عدم الرد على الرسالة بالخاص لان عدد مشاركاتى لا تسمح لى بارسال رسائل على الخاص
    الموضوع بسيط
    احنا بعد ما اخدنا امر معلق شراء وامر معلق بيع
    اكيد ها يتفعل احد الامرين مثلا تفعل الشراء .. ها نفرض ان السعر ارتد لنقطة دخول امر البيع وتفعل امر البيع
    بقى فى عندنا عقدين واحد شراء وواحد بيع .. احنا مش عارفين السعر ها يروح لفين فوق ولا تحت .. يبقى فى الحالة دى نلغى تحديد الربح من الامرين الشراء والبيع ( خلى بالك من العقدين .. فى المشاركة اخطأت سهوا وقلت عقد واحد ..) لان زى ما ها يكون عندنا عقد رابح ها يكون فى عقد خاسر وهنا احنا عاوزين نحافظ على المكسب يبقى نستنى ونشوف السعر رايح فين وده ها يظهر بعد فترة هنا وحتى تتضح لنا رؤية اتجاه السعر ها نشوف اى العقدين محقق مكسب وعدى الخمسين نقطة العقد ده الكسبان ها نحدده بوقف الخساير لو كان عقد الشراء يبقى نحدد وقف الخساير فوق نقطة الدخول ب 50 نقطه ولو كان بيع يبقى تحت نقطة الدخول ب 50 نقطه وده ها يفيد بايه .. لو السعر مذبذب ها يرتد تانى اخدت ال50 نقطة وارجع احدد ارباح العقد الاول ب50 نقطه كما كانت.. لو استمر السعر فى اتجاهه يبقى انا حافظت على رأس مالى وممكن حاجة من اتنين اما ان اغلق العقدين معا بعد 200 او 300 نقطة وفى الحاله دى انا لم اخسر لان فى اكتر من عقد كانوا فى اتجاه السعر انا كسبت فيهم .. اما ان انتظر الى ان يعود السعر الى ما كان عليه حتى ولو بعد حين وهاخد مكسبى فى العقدين
    طيب لو انا تركت العقود كما هى ولم الغى تحديد الربح ايه اللى ها يحصل
    حسب المثال ان عقد الشراء خسر 50 نقطة مع السبريد فرضا 3 نقاط يعنى 53 نقطة عقد البيع ربح 50 نقطة اغلق عقد البيع مكسب 50 اجمالى الخسارة 56 ( 3 فرق اسبريد الشراء ، 3 للبيع ) ودخل عقد بيع جديد سيبدأ فى جنى الارباح بعد فرق السبريد ( 3 ) اغلق عقد البيع على ربح 50 يبقى اجمالى المكسب 100 نقطة اجمالى الخسائر 109 نقطة وهكذا ستجد ان هناك عقود تغلق على ربح ومع ذلك ستجد الخسارة تزيد ( وستلاحظ هذه الخسارة من الهامش المتاح عمال يقل مع كل مكسب ) بسبب عقد واحد مفتوح تخيل لو اصبحوا عقدين او تلاته وده وارد لان الطريقة تتطلب اوامر بصفة مستمرة قد تتفعل ولكن لا تصل الى الهدف
    لكن فى حاجة مهمه فى الطريقة دى .. انها ممله جدا وتتطلب وجودك امام الشاشة باستمرار ده غير ان ممكن تلاقى يوم السعر مش بيتحرك الا بالعافيه والربح يكون بطئ وقليل .. لكن مع ذلك احيان يكون الربح فيها سريع جدا .. وافضل حاجة فى الطريقة دى انها تنفع مع وقت الاخبار قوى .. بالاضافة انه لا يهم السعر طلع او نزل لان فى الحالتين كسبان
    ارجو ان تكون الصورة وضحت
    وتحت امرك فى اى سؤال

طيب شو تفسيرك انه الى الان مافيه خساره وكله ارباح
    لان اعتقد لم تفهم كيفيه الربح من الطريقه لان خرجت منها

الصورة الرمزية maxjan
    maxjan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة science مشاهدة المشاركة
    طيب شو تفسيرك انه الى الان مافيه خساره وكله ارباح
    لان اعتقد لم تفهم كيفيه الربح من الطريقه لان خرجت منها

أولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    ثانيا مفيش حاجة اسمها تجارة بدون خسارة التجارة في الاساس مكسب وخسارة وبالنسبة للصورة فانا اصلا شاكك انها معمولة عموله مش هي دي الواقع
    ثالثا انا برضو لسة عندي الاستراتيجية مش واضحة قوي وبدعو الله ان ييجي في يوم فاعل خير يشرحها باستفاضة ويدي امثلة واضحة بالارقام والصور ويكون شرحه عن تجربه شخصية يقولنا فيها نعمل ايه بالظبط في حالة ثبات الترند وفي حالة التذبذب

معذرة انا فهمي علي قدي وكتر الكلام بيلخبطني

وفي النهاية كل احترامي وتقديري لصاحب الموضوع والمشاركين فيه علي مجهودهم

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الصورة الرمزية fxcrazy
    fxcrazy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الطريقة ممتازة ولو انها متعبة .. كذلك يوجد واحد من اللي اعرفهم بيحصل في اقل من يوم على 2000 نقطة واكثر .. واذا السوق سيئ يطلع بـ 600 الى 800 نقطة ..
    ولما سئلته عن اسلوبه في المتاجرة .. لم يتكلم
    ثم ارسل لي صورة وقال هذا من حساب ديمو عملته لك وهذه صورة من اخر صفقاته لليوم .. أضعها بين ايديكم
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة صورة تذكارية.JPG‏  

الصورة الرمزية ae_dxb
    ae_dxb متواجد حالياً عضو نشيط

كشف الحساب لنهاية اليوم 25 مايو

الرصيد :100 دولار

الزوج الباوند دولار

الأرباح 55 دولار

الخسائر العائمه 25 دولار

الايكوتي

Equity

130 دولار

أعتقد حصلت عندي لخبطه في وضع الأوامر اليوم

عندي مستويان عليهم أمرين شراء كل مستوى وهذا يخالف

شروط الاستراتيجيه التي تعتمد على الهيدج

توقيع العضو
    حتى تكون تاجر محترف خصص وقتك لإكتساب مهارة فن قراءة الشارت والمهارة النفسيه ومهارة التداول

الصورة الرمزية ae_dxb
    ae_dxb متواجد حالياً عضو نشيط

وضع أمر معلق بعد تحقيق 50 نقطه يبدو أني لم أستوعبها

وأطبقها بشكل جيد لذلك حصلت لخبطه

في وضع الأوامر شرحها لي

عبد المهيمن في المسنجر وهذا كان الشرح

جاب التيك بروفت و بنفس الوقت كان عندك شراء من 1.4300 وهدف 1.4350 مع سل ستوب على 1.4290

الان بعد ما صول السعر ل 1.4300 بترجع بتعمل سل ليمت من 1.4350

بهدف 1.4300

وباي ستوب 1.4360

بهدف 1.4400

وسل ليمت من1.4400و تيك بروفت على 1.4350

الان ممكن يتفعل السل ليمت تبع ال 1.4350 و يتفعل ايضا الباي ستوب على 1.4360 و ينزل السعر مرة ثانية ل 1.4350

بتكون استفدت بس تعلقت بشراء من 1.4360

وهيك

بس لو وصل على 1.4400 رح يفعلك تيك بروفت الشراء من 1.4360 و بنفس الوقت يدخل بيع من 1.4400 بس هون بترجع تعمل شراء ليمت من 1.4350

هيك بيصير عندك شراء وبيع من نفس النقطة 1.4350

توقيع العضو
    حتى تكون تاجر محترف خصص وقتك لإكتساب مهارة فن قراءة الشارت والمهارة النفسيه ومهارة التداول

الصورة الرمزية jamal ca
    jamal ca غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

عزيزي KILLIOO
    شكرا للاجاية --- وربما سنعود للمناقشة لو سمحت -- بعد انتظار وضوح الفكرة من الاخ صاحب الموضوع -- لان الفكرة لم تقدم بوضوح وبشكلها النهائي -- كما هو واضح من ملاحظات الاخ عبدالمهيمن لصاحب الموضوع
    -----------
    المهم القناعة نظريا لاسيما بافتراض اسوأ الاحتمالات-- ثم النظر الى النتائج العملية -- مع التقدير للجميع

الصورة الرمزية jamal ca
    jamal ca غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

[quote=ae_dxb;1689670]

شرح الإستراتيجية

الإستراتيجية لاتعتمد على تحليل فني ولا أساسي ولا دعوم ولامقاومات

تعتمد على الهيدج باستخدام هذا المؤشر https://forum.arabictrader.com/attac...sweetspots.rar

عند كل 50 نقطه نضع أمر معلق حسب السعر لو فوق السعر أمر معلق شراء ستوب وقبل الامر
    ب 10 نقاط نعمل هيدج ونضع سل ليمت والعكس تحت السعر نضع أمر بيع ستوب وقبله ب10

نقاط أمر شراء سل ليمت وعند أخذ الربح عند كل 50 نقطه أو بمعنى أدق المستوى الذي بعده

---------------------------------------------ا

السلام عليكم
    عزيزي لو وضحت فقط النقطة اعلاه --- انت تضع كم امر فوق السعر؟-- الذي فهمته شراء للاعلى بعد 50 نقطة -- هدج اي شراء وبيع قبل الشراء السابق ب 10 نقطة
    طيب السيل الذي ذكرته بعد ذلك اين تضعه

ولك التقدير

الصورة الرمزية عبد المهيمن
    عبد المهيمن غير متواجد حالياً عضو نشيط

هذا شرح بسيط للطريقة وضعته في موضوع اكسبرت اخونا مستر دولار

هي المثال

لنفرض سعر الباوند دولار 1.4500

أنا اضع اوردرات كالتالي

sell limit كل خمسين نقطة فوق ال 1.4500 بهدف 50 نقطة

buy stop فوق ال 1.4500 كل 56 نقطة او كل 60 نقطة بهدف 44 نقطة اذا كانت كل 56 نقطة و بهدف 40 نقطة اذا كانت كل 40 نقطة

buy limit تحت ال 1.4500 كل خمسين نقطة و بهدف 50 نقطة
    sell stop تحت ال 1.4500 كل 56 نقطة بهدف 44 نقطة او كل 60 نقطة بهدف 40 نقطة

ايضا خاصية اخرى

لنفرض انا وضعت الاوامر التالية من 1.4500

sell limit @ 1.4550 tp 1.4500
    buy stop @ 1.4560 tp 1.4600
    sell limitt @ 1.4600 tp 1.4550
    but stop @ 1.4610 tp 1.4650

و صعد السعر تفعل اوردر بيع من 1.4550 و تفعل معه اوردر الشراء من 1.4560 ثم هبط السعر و تفعل التيك بروفت على 1.4500 بخمسين نقطة انا اريد ان يضع امر شراء ليمت على 1.4500 في حال صعد السعر إلى 1.4550 وسل ستوب على 1.4490( هذا في حال صعد إلى 1.4550)

ايضا عندما يتفعل هدف البيع من 1.4550 على 1.4500 ان يقوم بوضع امر سل ليمت على 1.4550 مرة اخرى
    ففي حال صعد مرة اخرى سوف يكون عندي مسبقا امر شراء على 1.4560 و تفعل امر البيع الجديد من 1.4550 مرة اخرى
    هنا في حال صعد السعر إلى 1.4600 سوف يتفعل امر التيك بروفت للشراء من 1.4560 و يتفعل امر البيع من 1.4600
    ارييد ان يقوم بوضع امر شراء ليمت من 1.4550 بحيث لو هبط السعر يصير عندي شراء و بيع من 1.4550
    وهكذا ونفس الشي بالنسبة لباي ستوب و السل ستوب تعديل الاوردرات بهي الطريقة

هذا رابط الاكسبرت ممكن يفييد و نحن بانتظار اخونا مستر دولار كي يتم تعديل الاكسبرت

https://forum.arabictrader.com/t96360.html#post1692723

الصورة الرمزية maxjan

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد المهيمن مشاهدة المشاركة
    هذا شرح بسيط للطريقة وضعته في موضوع اكسبرت اخونا مستر دولار

هي المثال

لنفرض سعر الباوند دولار 1.4500

أنا اضع اوردرات كالتالي

sell limit كل خمسين نقطة فوق ال 1.4500 بهدف 50 نقطة

buy stop فوق ال 1.4500 كل 56 نقطة او كل 60 نقطة بهدف 44 نقطة اذا كانت كل 56 نقطة و بهدف 40 نقطة اذا كانت كل 40 نقطة

buy limit تحت ال 1.4500 كل خمسين نقطة و بهدف 50 نقطة
    sell stop تحت ال 1.4500 كل 56 نقطة بهدف 44 نقطة او كل 60 نقطة بهدف 40 نقطة

ايضا خاصية اخرى

لنفرض انا وضعت الاوامر التالية من 1.4500

sell limit @ 1.4550 tp 1.4500
    buy stop @ 1.4560 tp 1.4600
    sell limitt @ 1.4600 tp 1.4550
    but stop @ 1.4610 tp 1.4650

و صعد السعر تفعل اوردر بيع من 1.4550 و تفعل معه اوردر الشراء من 1.4560 ثم هبط السعر و تفعل التيك بروفت على 1.4500 بخمسين نقطة انا اريد ان يضع امر شراء ليمت على 1.4500 في حال صعد السعر إلى 1.4550 وسل ستوب على 1.4490( هذا في حال صعد إلى 1.4550)

ايضا عندما يتفعل هدف البيع من 1.4550 على 1.4500 ان يقوم بوضع امر سل ليمت على 1.4550 مرة اخرى
    ففي حال صعد مرة اخرى سوف يكون عندي مسبقا امر شراء على 1.4560 و تفعل امر البيع الجديد من 1.4550 مرة اخرى
    هنا في حال صعد السعر إلى 1.4600 سوف يتفعل امر التيك بروفت للشراء من 1.4560 و يتفعل امر البيع من 1.4600
    ارييد ان يقوم بوضع امر شراء ليمت من 1.4550 بحيث لو هبط السعر يصير عندي شراء و بيع من 1.4550
    وهكذا ونفس الشي بالنسبة لباي ستوب و السل ستوب تعديل الاوردرات بهي الطريقة

هذا رابط الاكسبرت ممكن يفييد و نحن بانتظار اخونا مستر دولار كي يتم تعديل الاكسبرت

https://forum.arabictrader.com/t96360.html#post1692723
    أخي انك لم تذكر اذا كان الترند عكس اتجاهنا هل يظل الامر مفتوح ام لا
    يعني نضع الاستوب لوز عند كام بالظبط
    وشكرا تقبل مروري

الصورة الرمزية maxjan

ممكن اعرف في الحالتين اللي في الصورة المرفقة اعمل ايه لو اتفتح امر شراء وبعدين السهم ارتد قبل نقطة المكسب ومرجعش تاني
    عايز اعرف اعمل وقف الخسارة علي كام نقطة واقفله بعد كام يوم
    الموضوع دة مهم جدا يا جماعة
    لازم قبل ما نفرح بالارباح اعرف ازاي احمي نفسي من الخساير علشان مش اتعب نفسي دة كله علشان اعمل ارباح كتير وفي ايام كتير وبعدين تيجي صفقة واحدة تهد كل اللي بنيته

وشكرا

الصورة الرمزية عبد المهيمن
    عبد المهيمن غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maxjan مشاهدة المشاركة
    ممكن اعرف في الحالتين اللي في الصورة المرفقة اعمل ايه لو اتفتح امر شراء وبعدين السهم ارتد قبل نقطة المكسب ومرجعش تاني
    عايز اعرف اعمل وقف الخسارة علي كام نقطة واقفله بعد كام يوم
    الموضوع دة مهم جدا يا جماعة
    لازم قبل ما نفرح بالارباح اعرف ازاي احمي نفسي من الخساير علشان مش اتعب نفسي دة كله علشان اعمل ارباح كتير وفي ايام كتير وبعدين تيجي صفقة واحدة تهد كل اللي بنيته

وشكرا
    عزيزي

انت لازم تقرا اللطريقة اكثر و طبقها على الحساب باوردرات مثل ما كتبت انا

الطريقة مافيها ستوب الطريقة تعتمد على الهدج

الصورة الرمزية maxjan

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد المهيمن مشاهدة المشاركة
    عزيزي

انت لازم تقرا اللطريقة اكثر و طبقها على الحساب باوردرات مثل ما كتبت انا

الطريقة مافيها ستوب الطريقة تعتمد على الهدج
    شكرا جزيلا علي المعلومة

الصورة الرمزية maxjan

أخوتي اظن انني وجدت موقع يقوم بنفس فكرة هذة الاستراتيجية ولكن مع العلم بعدة اشياء

أولا يقوم بالتحديث كل نصف ساعة وليس كل ساعة
    ثانيا لا ياخذ النقاط علي خمسين نقطة زي الاخ الروسي
    ثالثا لا يعتمد علي الهيدج ويضع نقاط وقف خسارة
    رابعا مجرب وله امكانية ارسال رسائل بايميل مجانية للارتداتد لعشاق الاسكابلنج
    خامسا ينصح بتجربته علي حساب مجاني اولا وانا شخصيا ساقوم بتجربته لمدة اسبوع

تقبلوا مروري

صفحة 8 من 31 الأولىالأولى ... 23456789101112131418 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17